Volkswagen ID.3

Symbool en inspiratie voor de strategie van flexIQ

Daar staat de miniatuur Volkswagen ID.3 op mijn werkkamer.

Het verhaal is waarschijnlijk wel bekend. De Duitse autobouwer Volkswagen heeft een geheel nieuwe elektrische auto op de markt gebracht, de ID.3. Het startpunt van een innovatieve en duurzame weg in een vertrouwde markt. Deze auto is zowel symbool voor de strategie van flexIQ als bron van inspiratie voor de implementatie ervan. Wij leggen het graag uit.

Volkswagen bouwt al vele jaren en met veel succes kwalitatief hoogwaardige auto’s. Nee, geen poenerige bakken of auto’s voor de happy few. Het zijn goede en degelijke wagens met veel keuze mogelijkheden voor de klant. Gebouwd volgens strakke en eenduidige processen. Dit alles heeft Volkswagen veel succes gebracht. Het heeft hen niet verblind, in tegendeel. Zij hebben veel geld en effort gestoken in het ontwikkelen van een geheel nieuwe lijn elektrische auto’s. Daarmee anticiperen zij op de veranderende markt en dragen zo ook bij aan een beter klimaat. De ID.3 als startpunt van deze nieuwe weg in een vertrouwde omgeving. Dit type Volkswagen is tevens de opmaat van een hele autofamilie die gaat volgen. En de ambities zijn hoog. Met deze nieuwe elektrische familie wil de Wolfsburgse autobouwer markleider worden en zo het initiatief overnemen in de duurzame vervoerswereld. Ze waren zeker niet de eersten in deze markt, maar geven nu volop gas om de norm in de markt te zetten. Niemand kan straks om Volkswagen heen als het om elektrisch rijden gaat. En het begint bij de ID.3.

Als flexIQ zien wij veel parallellen met de fase waarin wij nu verkeren en de plannen die wij hebben.

Wij zijn al vele jaren actief op de pensioenmarkt. Klanten weten ons te vinden als het gaat om functies als pensioenadministratie specialist, tester, functioneel beheerder, dataconsultant, implementatie- migratiespecialist. Voor het negende jaar op een rij ontvangen wij van onze klanten een waarderingscijfer boven een 8; in 2019 zelfs een 8,5. Wij zijn het bedrijf er niet naar om dit van de daken te schreeuwen of spectaculaire marketingacties op touw te zetten. flexIQ groeide gestaag door naar meer dan 50 posities in de markt. De overeenkomsten met Volkswagen dienen zich aan.

Ook wij gaan zowel nieuwe wegen in slaan als vertrouwde zaken op blijven pakken. En ja, wij realiseren ons dat wij met onze innovatieve software oplossingen en de beheer propositie niet de eersten in de markt zijn.

Echter, nu wij de markt met deze oplossingen binnengaan, hebben wij de ambitie om ook op dit gebied de norm te stellen. En er zullen zeker meer innovaties volgen. Tegelijk blijven wij consultancy dienstverlening uitvoeren, blijven wij de focus houden op de hoge kwaliteit van dienstverlening en lange termijn gericht.

Met dit bredere portfolio kunnen wij nog beter onze klanten ondersteunen en zorgen dat zij hun kosten kunnen reduceren en hun dienstverlening kunnen verbeteren. In de uitvoering van al onze activiteiten hebben wij duidelijk aandacht voor duurzaamheid en verbetering van het milieu. Geen pr taal, maar dagelijkse inspanning.

Zo nu en dan kijk ik naar de miniatuur ID.3 op mijn bureau en denk dan: ‘ja, we gaan ervoor ……………’

Gerrit Noorman